Zasady i terminy postępowania rekrutacyjnego do placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem zamieszkania prowadzonych przez Gminę Miasta Gdańska na rok szkolny 2024/2025

Rekrutacja do bursy oraz internatów na rok szkolny 2024/2025 rozpocznie się 24 lipca 2024 roku o godzinie 10:00 i będzie odbywać się poprzez stronę internetową:
https://naborb-kandydat.edu.gdansk.pl/gdansk


Zasady rekrutacji:
1. Postępowanie rekrutacyjne do bursy oraz internatów na rok szkolny 2024/2025 przeprowadzone będzie z wykorzystaniem systemu informatycznego. Zgłoszenie kandydata w systemie rekrutacyjnym jest możliwe przez stronę internetową: https://naborb-kandydat.edu.gdansk.pl/gdansk.
2. Na wyżej wymienionej stronie będą zamieszczane wszelkie informacje na temat rekrutacji. Przy pomocy serwisu internetowego można będzie wypełnić wniosek o przyjęcie do placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom szkół w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz zapoznać się z kryteriami i zasadami rekrutacji. Możliwość wypełnienia wniosku o przyjęcie kandydat będzie miał od 24 lipca 2024 roku od godz. 10.00 do 26 lipca 2024 roku do godz. 23:59 – elektronicznie natomiast do godz. 15.00 papierowo.
3. Osoby niemające dostępu do Internetu mogą wypełnić wniosek odręcznie. Formularz wniosku dostępny będzie w bursie szkolnej oraz szkole, przy której funkcjonuje internat lub w plikach do pobrania na stronie: https://naborb-kandydat.edu.gdansk.pl/gdansk.
4. Kandydat wypełniając wniosek może wybrać 5 placówek. Placówki należy ułożyć wg preferencji uwzględniając poziom zainteresowania daną placówką. Placówka wskazana na pierwszej pozycji nazywana jest placówką pierwszego wyboru.
5. W terminie określonym w harmonogramie rekrutacji (tabela nr 5) kandydaci składają w placówce pierwszego wyboru następujące dokumenty:
a) wniosek o przyjęcie do bursy lub internatu;
b) dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w tabelach nr 1-3;
c) zaświadczenie o przyjęciu do szkoły.
6. Dopuszczalne formy składania wniosku:
a) dostarczenie dokumentów w wersji papierowej do placówki pierwszego wyboru;
b) potwierdzenie wniosku w systemie rekrutacyjnym profilem zaufanym. W takim przypadku nie jest konieczne składanie go w formie papierowej.
7. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt 14 (tabela nr 4), w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności.
8. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica kandydata niepełnoletniego lub na wniosek kandydata pełnoletniego.
9. Do zakwaterowania w bursie w pierwszej kolejności uprawnieni są uczniowie szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Gdańska.
10. Do internatu w pierwszej kolejności przyjmowani są uczniowie szkoły, przy której funkcjonuje internat. W przypadku wolnych miejsc - do internatu mogą być przyjmowani również uczniowie innych szkół. Dla uczniów innych szkół niż te, przy których mieszczą się internaty, miejsce w internacie przyznaje się tylko na dany rok szkolny.
11. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc, stosuje się odpowiednio kryteria ustawowe oraz samorządowe określone w poniższej tabeli (Kryteria rekrutacji).
12. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postepowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.
13. W przypadku wolnych miejsc w placówce kandydat może być przyjęty także w ciągu roku szkolnego; o przyjęciu decyduje dyrektor bursy lub szkoły, przy której funkcjonuje internat.

Harmonogram rekrutacji:

 

Nazwa etapu w systemie

Data rozpoczęcia

Data zakończenia

1.

Składanie wniosków Publikacja oferty – rejestracja kandydatów

24.07.2024 10:00

26.07.2024 00:00

2.

Publikacja list zakwalifikowanych
i niezakwalifikowanych na stronie

30.07.2024 16:00

3.

Potwierdzanie woli

31.07.2024 08:00

01.08.2024 00:00

4.

Publikacja list przyjętych na stronie

02.08.2023 15:00

Listy, o których mowa w pkt 2 i 4 Harmonogramu rekrutacji podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie ich w widocznym miejscu przy wejściu do danej placówki.


Potwierdzenie woli, o którym mowa w pkt 3 Harmonogramu rekrutacji można składać:
a) w wersji papierowej w placówce pierwszego wyboru w terminie 31.07.2024r. godz. 08:00 - 1.08.2024 r. do godz. 15:00;
b) w systemie rekrutacyjnym potwierdzając profilem zaufanym w terminie 31.07.2024r. godz. 08:00 - 1.08.2024 r. do godz. 00:00;

Wyniki rekrutacji można sprawdzić poprzez:
a) stronę https://naborb-kandydat.edu.gdansk.pl/gdansk po zalogowaniu się na konto kandydata;
b) pocztę elektroniczną, jeżeli we wniosku został wpisany e-mail.

Podstawa prawna:

• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe;
• Uchwała Nr IX/165/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego do Bursy Gdańskiej imienia Ireny Sendlerowej z siedzibą przy ul. Podwale Staromiejskie 51/52 w Gdańsku oraz przyznania im określonej liczby punktów;
• Uchwała Nr XXIII/617/20 Rady Miasta Gdańska z dnia 28 maja 2020 r. w sprawie przekształcenia Bursy Gdańskiej imienia Ireny Sendlerowej poprzez zmianę adresu siedziby z ul. Podwale Staromiejskie 51/52 w Gdańsku na ul. Grzegorza Piramowicza 1/2 w Gdańsku
• Uchwała NR XLIII/1124/21 Rady Miasta Gdańska z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do internatów zorganizowanych w szkołach ponadpodstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańska, liczby punktów za te kryteria oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia spełnienia tych kryteriów.

pliki do pobrania